Hej gæst

Log ind / Tilmeld

Welcome,{$name}!

/ Log ud
Dansk
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикAfrikaansIsiXhosaisiZululietuviųMaoriKongeriketМонголулсO'zbekTiếng ViệtहिंदीاردوKurdîCatalàBosnaEuskera‎العربيةفارسیCorsaChicheŵaעִבְרִיתLatviešuHausaБеларусьአማርኛRepublika e ShqipërisëEesti Vabariikíslenskaမြန်မာМакедонскиLëtzebuergeschსაქართველოCambodiaPilipinoAzərbaycanພາສາລາວবাংলা ভাষারپښتوmalaɡasʲКыргыз тилиAyitiҚазақшаSamoaසිංහලภาษาไทยУкраїнаKiswahiliCрпскиGalegoनेपालीSesothoТоҷикӣTürk diliગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Hjem > Nyheder > Mini LED-penetrationsgrad, ni gange vækst på tre år

Mini LED-penetrationsgrad, ni gange vækst på tre år

Taiwans LED-branche har set en ny vending. Med den hurtige udvikling af teknologi og den stigende efterspørgsel efter kvaliteten af ​​forbrugerelektronikprodukter begynder Mini-LED'er at tage form før den modne Micro LED-teknologi, der er kendt som den næste generations displayteknologiledende. Vi introducerer masseproduktion, sætter en ny bølge af industrien i gang.

Ifølge branchen er Mini LED-teknologi lige begyndt at gå ind i en lille produktion og forsendelse. På nuværende tidspunkt er penetrationsgraden for forskellige terminalprodukter stadig lav, kun inden for 1%. Det indledende låse-tv, high-end kommerciel bærbar computer og e-sports notebook osv. I marken, med lanceringen af ​​Mini LED-relaterede produkter i større mærkefabrikker næste år, åbnes det første år af Mini LED, penetrationsgraden øges kraftigt til 5% til 6%, og det forventes at nå 8% til 9% fra 2021 til 2022. Udfordringen er 10%, hvilket er ni gange højere end den nuværende vækstrate.

Branchen analyserede yderligere, at grunden til, at Mini LED vil stige, penetrationsgraden kan vokse år for år i de næste tre til fire år, hovedsageligt fordi Mini LED, som er en forbedret version af LED-baggrundsbelysning, kan øge eksisterende LCD-skærmeffekt, mens omkostningerne er relativt Det er let at kontrollere og kan anvendes til avancerede e-sports- og e-sports-desktopskærme eller specielle applikationsskærme for at opnå flere fordele ved høj opløsning, høj kontrast og høj farvemætning . Sammenlignet med OLED, hvad angår LCD-tv-paneler, er prisen kun ca. 70% til 80% af OLED-tv-paneler, men kontrasten ligner OLED.

I henhold til LEDinside-rapporten anslås det, at den globale LED-markedsstørrelse for hver applikation i applikationsområdet vil være omkring 200 millioner amerikanske dollars. Næste år, med den forventede forsendelsesmængde fra forskellige producenter, vil outputværdien tredobles til 600 millioner amerikanske dollars. I året vil det vokse med mere end 30% for at nå 800 millioner amerikanske dollars. I 2022 og 2023 stiger outputværdien med omkring 100 millioner amerikanske dollars årligt, og i 2023 vil den nå op på 1 milliard amerikanske dollars.

Med introduktionen af ​​flere terminalprodukter og stigningen i skala afslørede branchen, at Mini LED også bevæger sig mod en mere kommerciel tendens med hensyn til tilbud; med de samme specifikationer og den samme lysstyrke er den aktuelle pris på Mini LED omkring NT $ 2 til 3.000. Yuan, det forventes, at den årlige reduktion vil være ca. 5% til 10%, men hvis specifikationerne og lysstyrken stiger, kan prisen muligvis flade en lille prisstigning.

Med hensyn til Micro LED-delen er fordelen, at den arver egenskaberne ved høj effektivitet, høj lysstyrke, høj pålidelighed og hurtig responstid for uorganisk LED og har egenskaberne ved selvbelysning uden baggrundsbelysning, lille størrelse, let vægt og let energibesparelse. Effekten, men den tekniske vanskelighed er stor. På nuværende tidspunkt er fabrikanterne alle i forsknings- og udviklingsstadiet, og en lille mængde forsendelser sendes til kunden til afbrænding.

LEDinside anslår, at i 2022 vil Micro LED og Mini LED applikationer tegne sig for 11% af den samlede LED-skiveforbrug, hvilket gør det til et vigtigt program til støtte for efterspørgslen.

Taiwans LED-industri er underlagt prisnedsættelser fra Sydkorea og fastlandsindustrien, og industrien er blevet en elendig industri. Det er stadig vanskeligt at slippe af med denne situation, indtil i dag, især siden 2014, hvor de kinesiske fastlandsproducenter investerer kraftigt og kommer ind på markedet med lave omkostningskonkurrencestrategier. Det er vanskeligt for taiwanesiske virksomheder at modstå. Ud over at flytte LED-belysningsprodukter til fastlandet er nogle producenter begyndt at trække sig tilbage fra markedet for LED-belysning. Indtil videre, med den fortsatte udvidelse af produktionskapaciteten hos de kinesiske producenter, står LED-industrien over for et enormt pres fra prisfald.

LED-branchen, som ser ud til at være vanskelig at inddrive, med fremkomsten af ​​Micro LED og Mini LED, kan blive en ny markedsindvindingsmulighed for taiwanske producenter.