Hjem > Nyheder > Lukket øjestreg? På JDIs konservative angreb på OLED-paneler i 7 år

Lukket øjestreg? På JDIs konservative angreb på OLED-paneler i 7 år

Siden april i år er nyheden om Japan Display Inc's "Redningsplan" næppe stoppet. Nogle mennesker siger, at kilden til katastrofen skyldes, at JDI holder sig til LCD-panelet og ikke anerkender, at det nuværende marked ikke længere er domineret af LCD. Det er. Men faktisk besluttede JDI allerede i 2012 at bruge et år til at opnå masseproduktion af OLED-paneler, men hvorfor drejer JDI stadig på plads i de sidste syv år?

Generelt er det intet andet end de to problemer med kapital og teknologi, men nogle gange er det for "selvforsynende" og for "vellykket" vil til sidst blive et kronisk selvmord.

Gentagen masseproduktionsplan og nulplan

I 2011 blev den japanske panelindustri stadig svagere, og den japanske regering fik Sony, Toshiba og Hitachi til at integrere sin LCD-panelvirksomhed og etablerede Japan Display Inc.

Det kan siges, at JDI i begyndelsen af ​​sin oprettelse var fuld af ambitioner.

I 2012 rapporterede Nikkan Industry News, at JDI planlægger at masseproducere OLED-paneler i andet halvår af 2013, hovedsageligt til mobile enheder som smartphones. På det tidspunkt sagde japanske medier, at JDI planlægger at udvide sin OLED-panelkapacitet med ca. 100 milliarder yen (ca. RMB 6.489 milliarder) for at indhente Samsung Display, som er markedsleder.

På det tidspunkt har JDI oprettet en prøveproduktionslinje ved Mobara-anlægget og Dongpu-anlægget i Japan og fortsætter med at udvikle OLED-paneler. Selvom Nikkei News har påpeget, at JDIs OLED-paneler tidligst vil blive masseproduceret i 2014. Men hvad der er interessant er, at indtil 2019 sagde JDIs nye administrerende direktør, Kikuoka, at JDI endelig vil lancere sit første OLED-produkt.

Det er rigtigt, det er den første. JDI lancerer endelig sine resultater på OLED-paneler i mange år.

Hvad har JDI travlt fra 2014 til 2019?

Faktisk er JDI-handlingen, der netop er blevet etableret, meget hyppig. I 2012 lancerede JDI et 4,5-tommer 1280x720 OLED-panel. I 2013 annoncerede JDI udviklingen af ​​et 5,2 tommer Full-HD OLED-panel til smartphones med den højeste opløsning (1920x1080) på det tidspunkt. På samme tid sagde JDI, at den planlægger at masseproducere om to til tre år, og håber at bryde situationen, der domineres af Sydkoreas Samsung Electronics.

I de sidste to år til 2015 har JDI dog stadig ingen masseproduktion, men det kan ses af japanske medierapporter om nogle lokale panelfabrikker: paneludbyttet er ikke godt, det er vanskeligt at masseproduktion; OLED-efterspørgsel kan udvides, det vides ikke, konservativ Strategien er mere sikker; omkostningerne kan ikke reduceres ...

Det betyder ikke noget, om der ikke er sket fremskridt, for for markedet på det tidspunkt er det kun Samsung Display og LGD, der masseproducerer fleksible paneler af OLED. Fra et globalt perspektiv er dette marked stadig i sin barndom, og mange potentielle leverandører venter på muligheden.

Bestemt at komme, men ingen styrke, ingen penge

Indtil 2016, da smartphone-producenterne begyndte at skifte fra LCD-skærme til OLED-skærme, faldt JDIs LCD-skærmordrer kraftigt, og afmatningen i iPhone-salget gjorde det japanske displayfirma i en nedtur.

Faktisk har JDI siden noteringen ikke brudt forbandelsen for driftstab. Den japanske regerings minister for økonomi og økonomi, Shi Geng Hongcheng, sagde endda, at hvis JDI, der mistede to år, stod på Apples ordrer, ville regeringen ikke udelukke at sælge aktier.

Men for JDI, hvis halvdel af omsætningen kommer fra Apples forretning, ser det ud til at være afhængig af Apple en måde at leve lettere på. Selvom Apple ikke har angivet, at det vil bruge OLED-skærme på nye telefoner, forudsiger nogle analytikere, at Apples nye maskine i 2018 kan bruge OLED-skærme. Tilsvarende håber JDI at gribe Apple-ordrer og genoplive væksten på en rettidig måde.

Som et resultat annoncerede JDI endnu en gang, at masseproduktion af OLED-paneler vil begynde i 2018. På dette tidspunkt er Samsung ikke længere den eneste på dette felt. LG Display og den kinesiske panelfabrik repræsenteret af BOE begyndte at splitte markedet.

Samtidig planlægger JDI at investere 50 milliarder yen for at etablere en OLED-produktionslinie på Maoyuan-anlægget, som forventes at blive lanceret i foråret 2017. Samtidig planlægger det at øge den månedlige produktion til 5 millioner stykker i 2018, hvorved masseproduktionsteknologi akkumuleres. Mod det førende marked, Samsung, LGD og andre koreanske fabrikker.

På det tidspunkt interviewede Nikki Industrial News imidlertid virksomhedens panelproduktionsanlæg og fik at vide, at JDI stadig havde finansieringsproblemer med at opbygge en komplet OLED-produktionslinie til displaypaneler.

Derudover afslørede anonyme JDI også for Nikkan Industrial News, at en del af testproduktionsteknologien ikke er egnet til masseproduktion, og diskuterer brugen af ​​teknologi, der ligner de koreanske producenter. Men selv hvis det samarbejder med andre leverandører for at overvinde vanskelighederne, er JDI stadig i et dilemma - hvorvidt den største aktionær, Industrial Innovation Investment Agency (INCJ), og andre regeringer er enige om, er en ukendt.

Selvom teknologien ikke kan findes, kan midlerne endelig betales. I december 2016 meddelte JDI, at det har modtaget en kontantinjektion af INCJ's 75 milliarder yen (ca. 4,866 mia. RMB) og sagde, at den vil bruge midlerne til at udvikle OLED-teknologi.

Når det er stoppet, er markedet ikke længere

På trods af betydelige investeringer i OLED-paneler er JDI stadig overbevist om, at dens LCD-paneler kan drage en absolut fordel, kombineret med markedsspekulation, har OLED-panelets efterspørgsel endnu ikke nået en "fuld blomstring" -tid. Derfor er JDI ikke for presserende.

Virkeligheden er dog altid grusom. I 2017 gjorde iPhone X, der skiftede til OLED-skærmen JDI frustreret. Apple-ordrer blev frarøvet, JDI omorganiserede indenlandske og udenlandske produktionslinjer, og mere end 3.700 ansatte blev afskediget. JDIs konservative offensiv mod OLED-paneler har allerede gjort det køligt - afhængigt af Apple-ordrer har Apple ikke sagt farvel til JDIs LCD.

Det kan siges, at den store afhængighed af Apple er en del af grunden til, at JDI er blevet ødelagt i dag. Men som man siger, at det er værre at stole på mennesker end at stole på sig selv. I sidste ende er JDI stadig for "selvsikker", selvforsynende med den dominerende LCD-teknologi; på bekostning af selvretfærdighed, når OLED-panelmarkedet modnes, kan du altid dræbe en blodig måde. Hvis du kan forstå dette, kan du kun sige, at JDI er for naiv.

I 2018 begyndte JDI igen at overveje at forsinke masseproduktionen af ​​OLED-paneler. Hovedårsagen er, at efterspørgsel efter OLED-panel ikke har vist en hurtig væksttrend som forventet, og LCD-paneler begynder at vise tegn på genoplivning.

En anden vigtig grund er, at prisen på OLED-paneler leveret af Samsung er meget høj. Ifølge rapporter er omkostningerne for hvert panel af iPhone X nået 110 amerikanske dollars, og det rapporteres at være mellem 120 og 130 amerikanske dollars. Dette er næsten fremstillingen af ​​iPhone X. En tredjedel af de samlede omkostninger. Hvis omkostningerne overstiger forventningerne, overføres de naturligvis til forbrugerne. Den svage efterspørgsel efter iPhone X vil også gøre JDI "heldig".

Og i år er Apple begyndt at "vende tilbage til LCD'et." Ud over Samsung-skærmen, som er hovedleverandøren af ​​Apples OLED-panel, leveres LCD-panelet på iPhone 11 af LGD, Sharp og JDI.

Japan Display Co., Ltd. håber at udveksle ordrer for en stor vending. Den 30. marts gennemgår JDI fondsprogrammeringsemissionen på mere end 50 milliarder yen i bestyrelsen, herunder mindst 30 milliarder yen (ca. 1,943 milliarder yuan). Kapitalforhøjelsen vil blive brugt til de materielle indkøb og produktionsudstyrsomkostninger, der kræves for at øge produktionen af ​​LCD-paneler.

IPhone 11's LCD-panelordrer var imidlertid ikke som forventet, og den urolige JDI kunne ikke gemmes. Ifølge en rapport fra Nikkan Kogyo Shimbun den 13. september vil JDIs Baishan-anlæg i Ishikawa Prefecture til produktion af iPhone LCD-skærme blive suspenderet på ubestemt tid.

Baishan-anlægget, der blev sat i drift i december 2016, er JDIs mest avancerede fabrik, og det meste af byggefonden på ca. 170 milliarder yen leveres af Apple i form af forudbetaling. På grund af Apple's vedtagelse af OLED-paneler er driftshastigheden for Baishan-anlægget træg.

Jeg kender ikke det fremtidige japanske displayfirma

Selvom JDI endnu ikke har bestemt, om OLED-paneler skal produceres fuldt ud, er det i den aktuelle opfattelse af JDI absolut nødvendigt at få tilstrækkelige midler til redning. Investeringsplanen er kommet, og det er ikke et lille slag at forlade JDI.

Allerede i december 2018 citerede NHK TV Japan folk, der var bekendt med sagen, og sagde, at JDI forhandler med et konsortium af kinesiske virksomheder og fonde om at acceptere en investering på omkring 50 milliarder yen, den største aktionær i JDI Japan. Industrial Innovation Investment Agency (INCJ) overvejer også at søge økonomisk bistand.

Indtil april i år annoncerede JDI, at det ville modtage en kapitalindsprøjtning på 117 milliarder yen fra kinesiske investorer og INCJ. Men efter dette har kinesiske investorer successivt trukket deres kapital tilbage, og branchen har vendt opmærksomheden mod Apple. I oktober var JDI-præsident Kikuoka optimistisk for, at han ville modtage op til 50 milliarder yen i investeringer fra større kunder, Apple Inc. og nuværende virksomheder. Han sagde også, at han håber at fuldføre målet om at skaffe 50 milliarder yen inden udgangen af ​​november.

Hvis finansieringen går godt, kan JDI være lidt lettet. Dernæst skal vi indhente og udfylde hullet i OLED-feltet i syv år. Da Apple planlægger at skifte til OLED-skærm i 2020, er tiden tilbage til JDI virkelig lidt tilbage!